Estrid

Estrid lanserades våren 2019 och är ett av Sveriges mest intressanta varumärken inom segmentet skönhet där grundidén är enkel: bra rakhyvlar för kvinnor till ett riktigt bra pris – förpackat och kommunicerat på ett modernt sätt.

UPPDRAG
Mi Madres roll var att samla ihop ett team som kunde forma Estrids varumärke inför lanseringen. Leda varumärket och forma det visuella uttrycket.

LÖSNING
En intensiv inspelningsdag med närmare 20 personer i teamet mynnade ut i två längre filmer samt ca 20 kortare varianter med några av Sveriges mest inflytelserika influencers, samt cirka 50 stillbilder. Filmerna har sedan marknadsfört företaget på sociala kanaler och på kort tid har Estrid fått en raketstart och lanseras nu i Europa och spränger bilden av vad kvinnlig behåring ochintimhygien kan kommuniceras!


Kund:EstridUppdrag:ReklamfilmTeam:Regi: Matilde Sköld
Foto: Andreas Almkvist
Styling/casting: Nadia Kandil
Produktionsledare: Maja Lobas/Bleckout
Art Direction: Mari Wigren/
Mi Madre